Csoportos tevékenységeink, tehetségműhelyeink
* Bozsik-program
Intézményünk is bekapcsolódott a Bozsik-programba, melynek keretében, heti egy alkalommal vehetnek részt a középső- és nagycsoportos gyermekek az MLSZ munkatársa által szervezett labdajátékos tevékenységekben.
A Bozsik-program célja, hogy megismertesse az óvodásokat a labdarúgás sportággal, bevonja őket a labdával történő játékokba, és megszerettesse velük a sportolást. További célkitűzés a gyermekek sokoldalú mozgáskultúrájának fejlesztése mellett a mindennapos mozgás iránti igény elmélyítése, a tehetségek felfedezése és egyesületekbe történő közvetítése.
A nevelési év során 4 fesztivál kerül megrendezésre, melyen a szülők is részt vehetnek gyermekeikkel. A tornák garantálják a jó élményeket: A gyermekek év végi ajándékokat kapnak (érmet, kupát, labdát, stb.), a szülők pedig láthatják, az év során végzett tevékenységek eredményét. A legtehetségesebb gyermekek átkerülhetnek az egyesületi programokba is.
Lényeg, hogy a foci pozitív élményt biztosítson mindenki számára, a gyermekek, a szülők és az edzők is jól érezzék magukat!
A Bozsik-program célja, hogy megismertesse az óvodásokat a labdarúgás sportággal, bevonja őket a labdával történő játékokba, és megszerettesse velük a sportolást. További célkitűzés a gyermekek sokoldalú mozgáskultúrájának fejlesztése mellett a mindennapos mozgás iránti igény elmélyítése, a tehetségek felfedezése és egyesületekbe történő közvetítése.
A nevelési év során 4 fesztivál kerül megrendezésre, melyen a szülők is részt vehetnek gyermekeikkel. A tornák garantálják a jó élményeket: A gyermekek év végi ajándékokat kapnak (érmet, kupát, labdát, stb.), a szülők pedig láthatják, az év során végzett tevékenységek eredményét. A legtehetségesebb gyermekek átkerülhetnek az egyesületi programokba is.
Lényeg, hogy a foci pozitív élményt biztosítson mindenki számára, a gyermekek, a szülők és az edzők is jól érezzék magukat!
* Református hittan
Óvodánkban kiemelt figyelmet fordítunk a gyermekek szociális képességeinek alakítására. Célunk, hogy a gyermekek egy pozitív életfelfogást és humánus magatartást sajátítsanak el, elfogadják egymás különbségeit, legyenek toleránsak és együttműködőek társaikkal és a felnőttekkel egyaránt. Pozitív felnőtt mintával tiszteletre és szeretetre neveljük a gyermekeket. Fontosnak tartjuk a gyermekek hitre nevelését is a mai rohanó világban, hogy rá tudjanak csodálkozni az élet apró örömeire, nyitottak és fogékonyak legyenek.
Ennek eredményes megvalósulását segíti az óvodánkban heti egy alkalommal, a középső- és nagycsoportos gyermekeknek tartott katolikus hittan foglalkozás, melynek célja az, hogy egy olyan alapra tegyenek szert a gyermekek, amire később építve megtalálják a hitet és életük értelmét, annak szépségeit és tudjanak mibe kapaszkodni, ha nehézség éri őket.
A foglalkozásokon sokat énekelnek, színeznek és beszélgetnek, megismerik a keresztény ünnepek hagyományait, értékeit és szokásait, Jézus életét és csodáit. Mindig jó hangulatban telnek a tevékenységek, örömmel mesélnek szüleiknek egy-egy témáról.
Ennek eredményes megvalósulását segíti az óvodánkban heti egy alkalommal, a középső- és nagycsoportos gyermekeknek tartott katolikus hittan foglalkozás, melynek célja az, hogy egy olyan alapra tegyenek szert a gyermekek, amire később építve megtalálják a hitet és életük értelmét, annak szépségeit és tudjanak mibe kapaszkodni, ha nehézség éri őket.
A foglalkozásokon sokat énekelnek, színeznek és beszélgetnek, megismerik a keresztény ünnepek hagyományait, értékeit és szokásait, Jézus életét és csodáit. Mindig jó hangulatban telnek a tevékenységek, örömmel mesélnek szüleiknek egy-egy témáról.
* Gyógytorna
A kisgyermekkorban elkezdett preventív mozgásterápia, és a kialakult rendellenességek korrekciója rendkívül fontos. Óvodánkba heti egy alkalommal szakképzett pedagógus érkezik, aki játéktevékenységek keretében segíti mindezek megvalósulását. Végig oldott légkörben, sok játékkal zajlanak a közös tevékenységek annak érdekében, hogy a gyerekek kinyíljanak, megfelelően aktivizálódjanak, és mindvégig motiváltak maradjanak.
Alapvető cél: A gyermekek mozgáskedvének megalapozása, a természetes mozgások fejlesztése, valamint gyakorlati sikerélmények biztosítása, tartásjavító- és lábboltozatot erősítő gyakorlatok megismertetése és gyakoroltatása.
Alapvető cél: A gyermekek mozgáskedvének megalapozása, a természetes mozgások fejlesztése, valamint gyakorlati sikerélmények biztosítása, tartásjavító- és lábboltozatot erősítő gyakorlatok megismertetése és gyakoroltatása.
* Logopédia
Az óvodában logopédus szakember méri fel a gyermekek képességeit, beszéd- és nyelvi fejlettségét. A logopédiai szűréseket követően, amennyiben szükséges, javaslatára veszik kezdetüket a logopédiai foglalkozások. Mind a szülők, mind pedig a gyermekekkel foglalkozó szakemberek célja az, hogy kialakuljon a gyermek tiszta beszéde, mely a verbális kommunikációt alapozza meg.
Heti két alkalommal logopédus érezik óvodánkba, aki külön helyiségben tart foglalkozásokat a fejlesztés jellegétől függően, egyéni vagy csoportos keretek között a beszéd- illetve hanghibával rendelkező gyermekek számára.
Az adott problémától függően sokféle tevékenységet végeznek a gyermekek: Szájmozgásokat gyakorolnak, izmosítják és ügyesítik az ajkukat, illetve a nyelvüket. Megformálnak egy hangot, amire eddig nem voltak képesek.
A gyermekek figyelmétől, életkorától és gyakorlottságától függően, aktívan mozognak, artikulációs mozgásügyesítést és akusztikus figyelmet fejlesztő feladatokat végeznek. A logopédiai füzet alapján nyomon követhető a szülők számára is, hogy hol jár a gyermek a fejlődésben, hogyan és milyen mértékben támogathatja a család a beszéd változását, emellett a személyes megbeszélések is nagyon fontosak.
A tevékenységek célja az, hogy a helyesen kialakított hangok a spontán beszédben is használatba kerüljenek.
Heti két alkalommal logopédus érezik óvodánkba, aki külön helyiségben tart foglalkozásokat a fejlesztés jellegétől függően, egyéni vagy csoportos keretek között a beszéd- illetve hanghibával rendelkező gyermekek számára.
Az adott problémától függően sokféle tevékenységet végeznek a gyermekek: Szájmozgásokat gyakorolnak, izmosítják és ügyesítik az ajkukat, illetve a nyelvüket. Megformálnak egy hangot, amire eddig nem voltak képesek.
A gyermekek figyelmétől, életkorától és gyakorlottságától függően, aktívan mozognak, artikulációs mozgásügyesítést és akusztikus figyelmet fejlesztő feladatokat végeznek. A logopédiai füzet alapján nyomon követhető a szülők számára is, hogy hol jár a gyermek a fejlődésben, hogyan és milyen mértékben támogathatja a család a beszéd változását, emellett a személyes megbeszélések is nagyon fontosak.
A tevékenységek célja az, hogy a helyesen kialakított hangok a spontán beszédben is használatba kerüljenek.
* Fejlesztő terápia
A szakvéleménnyel rendelkező (SNI, BTMN) gyermekekkel, heti több alkalommal szakképzett gyógypedagógus foglalkozik óvodánkban, fejlesztő terápia keretében.
Leggyakoribb esetekben ezek az óvodások a megismerő-funkciók vagy viselkedésfejlődés tartós és súlyos rendellenességével küzdenek. Tüneteik dyslexia, dysgraphia, dyscalculia, számolási készség zavarára, kevert specifikus fejlődési zavarra, figyelemzavarra, hiperkinetikus magatartászavarra, beszédfejlődési vagy tanulási zavarra vezethetőek vissza.
A pedagógiai célú rehabilitációs ellátás a heti kötelező óraszám 15%-ában történik az óvodapedagógusok által, ezt kiegészíti a fejlesztőpedagógusi vagy gyógypedagógusi rásegítés, több esetben pedig ehhez még pszichés gondozás is társul.
Leggyakoribb esetekben ezek az óvodások a megismerő-funkciók vagy viselkedésfejlődés tartós és súlyos rendellenességével küzdenek. Tüneteik dyslexia, dysgraphia, dyscalculia, számolási készség zavarára, kevert specifikus fejlődési zavarra, figyelemzavarra, hiperkinetikus magatartászavarra, beszédfejlődési vagy tanulási zavarra vezethetőek vissza.
A pedagógiai célú rehabilitációs ellátás a heti kötelező óraszám 15%-ában történik az óvodapedagógusok által, ezt kiegészíti a fejlesztőpedagógusi vagy gyógypedagógusi rásegítés, több esetben pedig ehhez még pszichés gondozás is társul.